søndag den 2. december 2012

Thanks giving, New York og Harvard!

Den 22. september var der Thanks giving. Vi var ca. 20 mennesker til spisning her i huset så der var travlt. Alle havde hver deres opgaver, min var bl.a. bordkort som man kan se ovenfor.

Vi havde et ekstra bord i brug for at kunne være der alle sammen. Borderne var fint dækket i dagen anledning.

Der var blevet lavet mad i flere dage op til. Her er et udsnit af desserterne.

Der var købt to kæmpe kømpe store kalkuner for at være sikker på at der var nok til alle. Vi kom dog ikke engang igennem den ene af den!

Mit fine bordkort som en af pigerne fra huset havde lavet til mig :-)

Ægte Amerikanske Cheesecakes.  Det er ikke noget at sige til at amerikanerne bliver tygge! Vi var to mennesker om hvert stykker og måtte opgive at komme i gennem dem.

Vi var nogle stykker fra huset som kiggede lidt nærmere på Harvard University og alle deres bygninger. Her sidder stifteren  uden forand en af dem.

Harvards hovedbygning.

Harvards koncerthus.

Koncerthusets meget flotte hall.

Selvfølgelig skal Harvard da også have deres egen boghandel.

Bowling med huset. Selvom bowling bestemt ikke er min størkeste side (og nok aldrig bliver det) havde vi en rigtig hyggelig eftermiddag i hinandens selvskab.


Sidste onsdag mødtes jeg med min far i New York City hvor han var på forretningsrejse. Vi havde en 4-5 fantastisk hyggelige timer sammen<3 Her har vi fundet vidst nok USA's eneste danske smørrebrøds restaurant.



Her stod menuen på gode gammeldags rugbrødsmadder med sild og leverpostej og kålskål til dessert! - alt for lækkert:-)
Restauranten var meget dansk præget. Det danske flag, billeder af kongehuset, Tivoli og Christiania var med til at gøre det rigtig hyggeligt.

Min far havde en dejlig portion dansk julehygge med hjemme fra:-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar